INTERVIEW met de vader van Ariëlle THEMA : troost

Weet je wat mij geholpen heeft? In de natuur zijn. Ik ben heel erg gek op de natuur. Puur om de rust. Op Terschelling heb ik veel strandwandelingen gemaakt. Daar kon ik ook lekker schreeuwen. Dat weten maar heel weinig mensen, maar dat heb ik echt gedaan. Keihard. Ik ben graag bezig met haar graf. Dat deed ik altijd al, dingetjes voor haar doen. Ik heb haar wiegje en haar bedje beschilderd. Ik ga iets ontwerpen voor op het graf en het dan laten maken. Dat kan ik niet zelf. We hebben nu iets van plexiglas, maar dat gaat het niet tien jaar volhouden. Het mag geen standaard monument zijn. Het moet gevoel hebben.

Mijn interesses zijn eigenlijk minder geworden na haar dood. Ik had meer hobby's. Ik kwam regelmatig in de kroeg om te poolen en te biljarten. Nu ga ik zelden nog naar een café. Ik heb er geen zin meer in, ben rustiger geworden. Echt leuk om te doen vind ik vissen. Het maakt me niet eens zoveel uit of ik iets vang. Ja, ik zou het heel lang uithouden in een hutje op de hei.


Fragment uit het interview met de vader van Ariëlle, afgenomen op 16 maart 2006.
Ariëlle is in 2002 plotseling overleden toen ze bijna zevenenhalve maand oud was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten