INTERVIEW met de moeder van Floris THEMA : geloof

Ik geloofde al wel dat er leven na de dood is. Nu, na het overlijden van Floris, geloof ik dat voor duizend procent. Dat spirituele is nieuw. Daar was ik vroeger te nuchter voor. Ik heb een afspraak gemaakt met een achternichtje. Zij kan contact maken met overledenen. Ik mag haar graag, geloof wel in haar. En ik was nieuwsgierig. Niet radeloos. Zij vertelde dingen die ik heel prettig vond om te horen. Allemaal positieve dingen. Niet in de trant van dat hij het verschrikkelijk vindt daarboven. Of dat het mijn schuld is. Ze gaf ook een 'reden' voor het overlijden. Floris heeft zijn tweelingzusje geholpen om de eerste stappen op aarde te zetten. Hij heeft gewacht totdat hij voelde dat ze happy was. Toen kon hij gaan.

Ik wilde ook iemand spreken die mij volstrekt niet kent. In Londen ben ik bij een man geweest: het hoogste van het hoogste. Hij zei allemaal dingen die klopten. Ik heb gevraagd: 'Was it written in the stars that he would deceise?' Hij antwoordde: 'Yes, unfortunately.' Het doel van Floris was om hier heel kort te zijn om anderen te helpen. Alle mensen zijn op aarde met een doel. Vervolgens concentreerde hij zich en zei dat hij een jongetje van vier zag. 'Dat kan niet', zei ik, 'Floris was twee, hij zou nu vier jaar geweest zijn.' Waarop die man reageerde met: 'Hij voelt als vier, ziet eruit als twee. Bol gezicht, witte haren, blauwe ogen.' Hoe kan hij dat nou weten? Hij zei ook dat ik die afspraak met hem had gemaakt om bewijs te krijgen. Dat was inderdaad zo. 'Ik geef je het mooiste kerstcadeau dat je ooit zult krijgen', beloofde hij. 'Op kerstavond moet je om tien uur drie foto's maken van de kerstboom: midden, links en rechts.' Ik heb op het bewuste moment achter elkaar gefotografeerd. Op de foto's zie je allemaal witte bollen. Steeds op een andere plek. Op één foto zie je twee rode ballen. Misschien was dat wel de tienuurfoto. Het geeft mij een goed gevoel. Het gevolg is wel dat ik op elke digitale foto naar witte bollen zoek.


Fragment uit het interview met de moeder van Floris, gehouden op 21 januari 2006.
Floris is in 2003 plotseling overleden, hij was toen ruim twee jaar oud. Hij heeft een tweelingzusje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten