INTERVIEW met de moeder van Nini THEMA : gedenken

De as van Nini ligt in de tuin. Nini zelf? Die is in ons, in de andere kinderen, in gelijkenissen die je zo nu en dan ziet.

We vieren nog steeds de verjaardag van Nini met de kinderen en de moeder van mijn man. Vroeger ging ik met de kinderen bloemen bij de urn brengen. Totdat ik merkte dat ze er geen behoefte meer aan hadden. Ik wilde ze niets opdringen. De urn hier naartoe brengen was een geweldige opluchting. Dat hebben we tien jaar geleden gedaan, hij staat bij de rozenstruiken. Als ik in de tuin werk praat ik even met haar. De honden liggen er ook graag. Het geeft mij rust dat Nini niet alleen is. Ik heb de wens dat als ik dood ben onze as samen verstrooid zal worden. Dan is de cirkel weer rond.


Fragment uit het interview met de moeder van Nini, gehouden op 30 januari 2006.
Nini is door zuurstoftekort tijdens de geboorte ernstig gehandicapt geraakt. Ze is in 1982 overleden toen ze bijna zes jaar oud was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten