DAGBOEK 12 januari 2003

Ik ben een paar keer naar psycholoog nummer twee geweest om me voor te bereiden op mijn EMDR (Eye Movement Desensitization and Reprossessing) therapie*. Die therapie schijnt te helpen bij het aanpakken van posttraumatische stressstoornissen. Zo'n stoornis heb ik dus, of ben ik op z'n minst aan het ontwikkelen. De bedoeling is dat de pijnlijke beelden die ik van Justin heb, vlak voordat hij overleed en van toen hij net dood was, iets minder heftig worden. Ik moet me de volgende keer gaan concentreren op die beelden terwijl ik een koptelefoon op heb waardoor ik piepjes hoor. Die piepjes zorgen ervoor dat er iets in mijn hersenen gebeurt waardoor de beelden minder intens worden en er nieuwe beelden ontstaan die een stuk draaglijker zijn. De inschatting is dat ik een sessie of vier, vijf nodig zal hebben.


*Eye Movement Desensitization and Reprocessing, afgekort tot EMDR, is een therapie voor mensen die last blijven houden van de gevolgen van traumatische ervaringen. (zie ook http://www.emdr.nl/)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten