DAGBOEK 27 februari 2003

Af en toe komt 'het' beeld uit de EMDR-sessies* boven: Justin die slap in de buggy hangt bij de huisarts. Ik voel meteen een vage paniek opkomen en duw het beeld weg. Dat mag van de psychologe. Ze heeft me aangeraden om mild te zijn voor mezelf, te gaan liggen als ik moe ben en niet teveel van mezelf te eisen. Dat is prettig want ik voel me beroerd. Ik ben heel passief, doe alles in slow motion, heb een hoofd vol watten en nergens zin in. Ik praat er nauwelijks over. Als ik - kort - iets vertel, moet ik huilen. Het is zo beladen. Eigenlijk wil ik er nooit meer aan denken en onder mijn bed gaan liggen met de gordijnen dicht.


*Eye Movement Desensitization and Reprocessing, afgekort tot EMDR, is een therapie voor mensen die last blijven houden van de gevolgen van traumatische ervaringen. (zie ook http://www.emdr.nl/)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten