DAGBOEK 19 april 2003

Vandaag is er een sponsorloop gehouden op school. Hoe meer rondjes de kinderen liepen, hoe meer geld ze binnenhaalden voor de aanschaf van speeltoestellen én een goed doel. Ik had me opgegeven om te helpen en was ingedeeld als straatwacht. Ik kreeg een hoek toegewezen en moest ervoor zorgen dat niemand het parcours ten onrechte betrad. Ook hielp ik gestruikelde kinderen overeind en moedigde de lopers aan.

Plotseling kwam Justin aanrennen. Dat wil zeggen: ik zag één van zijn shirtjes opdoemen. En daarna nog een keer; de HEMA en H&M waren ruim vertegenwoordigd. Oef, daar had ik me niet op voorbereid. De andere kleintjes uit 'zijn' klas waren er ook allemaal. Ik kreeg het er benauwd van.

Elio rende alsof zijn leven er vanaf hing. Telkens als hij me zag, zwaaide hij kort en snel, en sjeesde weer verder. Hij had geen hulp meer nodig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten