INTERVIEW met de moeder van Johnny THEMA : familie & vrienden

Ik heb niet het gevoel gehad dat mijn familie en vrienden mij begrepen. Ten eerste had je vroeger veel minder vriendinnen dan nu. En als je eenmaal getrouwd was, zag je ze nauwelijks nog. Bovendien werd er niet over gepraat. Je moest na een bepaald aantal weken ophouden met zeuren. Johnny was het eerste kind dat overleed: het was voor iedereen een nieuwe, vreemde situatie.

Ik had graag willen horen dat ik goed geweest ben voor de kinderen, dat ik Johnny goed verzorgd heb. Een paar vriendelijke woorden. Geen medelijden.

Het zou fijn geweest zijn als er wél over gesproken had kunnen worden, dan had ik het misschien beter kunnen verwerken. Ik heb het mijn hele leven alleen moeten dragen.


Fragment uit het interview met de moeder van Johnny, gehouden op 23 maart 2006.
Johnny is plotseling overleden in 1963, hij was toen vierenhalf jaar oud.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten