INTERVIEW met de vader van Ariëlle THEMA : familie & vrienden

Als ik bij m'n vrienden ben, probeer ik het een beetje weg te stoppen. Ik wil zo snel mogelijk de draad weer oppakken. Voor hen. Het er niet meer over hebben. Bij hen bestaat het niet. Ze vragen ook niet hoe het met mij gaat. Dat vind ik trouwens niet altijd even prettig. Er is sowieso een onderscheid tussen vrienden met kinderen en vrienden zonder. Die laatste snappen niet dat je er na drieënhalf jaar nog mee bezig bent. Mijn vrienden tenminste niet.

Ik zou willen dat ze haar naam blijven noemen. Nu gaat het alleen maar om mijn zoon. Het stoort me weleens dat mijn ouders of schoonouders zeggen dat ze maar één kleinkind hebben. Dat is niet zo. Wij hebben twee kinderen. Een is een engeltje.

Buitenstaanders benadrukken vooral de zwarte kant. Ze willen horen hoe ze dood is gegaan en hoe slecht je leven geworden is. Met familie kijk je ook naar de leuke dingen die we met Ariëlle hebben meegemaakt. Ze heeft geleefd hoor!


Fragment uit het interview met de vader van Ariëlle, gehouden op 16 maart 2006.
Ariëlle is in 2002 plotseling overleden toen ze bijna zevenenhalve maand oud was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten