DAGBOEK 23 juni 2003

Ik heb me de afgelopen dagen opvallend helder en ongekend fit gevoeld. Mensen om mij heen verbaasden zich over hoe goed ik er uitzag. Ik ook. De klap kwam dit weekend. We zijn met z'n drieën in een huisje in Bergen aan Zee geweest. Voor het eerst een paar dagen weg zonder Justin. Het deed me denken aan onze vakanties op Ameland. Ik heb Justin verschrikkelijk gemist. En ik heb Elio ontzettend alleen zien zijn.

We waren op elkaar aangewezen. Er was geen afleiding in de vorm van school, vriendjes of werk. Om overeind te blijven heb ik me gestort op een spannend boek. We hebben nauwelijks iets samen gedaan. Ik ging met Elio zwemmen als Peter lag te lezen op het strand. Peter bouwde een zandkasteel, terwijl ik probeerde te slapen. Het voelde niet goed. Maar we konden niet anders.

Ik heb een paar keer gezegd dat ik Justin miste. Elio reageerde steeds onmiddellijk met: 'Ik ook.' Hij liet - meer dan voorheen - merken dat hij ermee bezig was, stelde vragen als: 'Slaapt Justin nooit?' en 'Hoe maakt hij vrienden?'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten