INTERVIEW met de vader van Joep THEMA : gezin

Onze jongste zoon is een geweldig mannetje. Alles wat ik in hem zie, heb ik bij Joep nooit gezien. Daardoor beseffen we nu pas hoe ziek Joep was. Joep is nooit verder gekomen dan: 'papa bal pakken'. Onze jongste zegt: 'autoventieldopje'.

Mijn grootste zorg is dat hij plotseling overlijdt. Ik ben niet bang dat hij ook een ziekte heeft. Hij herstelt snel van verkoudheden en zo. Ik raak niet meer meteen in paniek bij een kuchje.

Ik vraag me af wat de impact van het overlijden van Joep op hem zal zijn. Hij was heel jong toen Joep stierf. Hij weet niet wat dood is. Hij weet niet dat Joep dood is. Maar hij weet wel dat Joep zijn broertje is. Hij leeft in een gezin met een dood broertje.


Fragment uit het interview met de vader van Joep, gehouden op 21 maart 2006.
Joep kreeg een hersenvliesontsteking toen hij 9 weken oud was en is de rest van zijn korte leven ziek geweest. Hij bleek een zeer zeldzame afweerstoornis te hebben. Joep is
in 2004 overleden. Hij is bijna drie jaar oud geworden. Zijn broertje was zeven maanden toen Joep overleed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten