INTERVIEW met de vader van Bob THEMA : heb je kinderen?

Als iemand mij vraagt hoeveel kinderen ik heb, hangt mijn antwoord af van de relatie die ik met diegene heb. Bij een zakelijke relatie heb ik geen zin om het uit te leggen, dan heb ik er drie. Ook als ik een foto van een kind maak in de studio vertel ik niet over Bob. Dat doe ik heel bewust. Het voegt niets toe, de sfeer wordt alleen maar beladen. In het begin had ik daar moeite mee, het voelde alsof ik Bob daarmee te kort deed. Maar tegenwoordig denk ik: het is zo, ik héb nu drie kinderen die bij me zijn.


Fragment uit het interview met de vader van Bob, gehouden op 15 januari 2006.
In mei 2003 wordt er met 25 weken zwangerschap een pretecho gemaakt. Daarop valt te zien dat Bob een 'duidelijk gecompliceerde hartafwijking' heeft. Na de (normale) bevalling blijkt er echter veel meer aan de hand te zijn. Bob heeft drie uur geleefd. Als hij overlijdt is zijn zus bijna acht en zijn broer vijf jaar oud. Een kleine twee jaar later wordt zijn jongste broertje geboren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten