DAGBOEK 14 februari 2004

Elio en ik zijn vrijdag naar diergaarde Blijdorp geweest. Het was leuk. Elio las alle opschriften voor en maakte er een wedstrijd van om als eerste het desbetreffende dier te ontdekken. We waren echt samen op avontuur. En dat is heel anders dan wanneer er een vriendje mee is. Dan lopen de jongens voornamelijk te dollen met elkaar, zien nauwelijks iets en zijn slecht aanspreekbaar. Elio is soms zelfs ronduit irritant. Eigenlijk mis ik Elio op zulke momenten; de Elio die hij óók is. En doordat ik Elio mis, mis ik Justin nóg sterker. Ik kan denken: Elio zou leuker geweest zijn als Justin er nog was.

Het is het 'grote missen'. Het is de invloed van Justin op Elio, op ons, die er niet meer is. Het geheel is meer dan de som der delen. Ik ben meer dan een kind kwijt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten