INTERVIEW met de vader van Ariëlle THEMA : gelukkig zijn

Ja, ik sta mezelf wel weer toe om gelukkig te zijn. Maar het overlijden van Ariëlle zal altijd mijn geluk kleuren. Er zit een zwart randje omheen. Ik heb lang onder mijn niveau gewerkt na haar dood. Het interesseerde me eigenlijk niet veel meer wat ik deed. Nu ben ik weer met mijn aandacht bij m'n werk. Ik hoef niets weg te drukken, ik kan er weer vol voor gaan. En het gaat goed. Ik word gewaardeerd, ik krijg promoties. Mensen zien dat ik toch wel wat kan. Dat geeft voldoening. Ik groei. Ik ben nog serieuzer geworden, ambitieuzer ook. Ik kijk toch anders naar sommige dingen, maar ik gedraag me niet als een oude kerel, ik voel me jong. Mijn voornemen? Waardeer elke dag, elk moment. Zorg dat je gelukkig bent, waar je ook bent en wat je ook doet. Als je alleen maar ongelukkig bent, wat heb je dan voor leven gehad?


Fragment uit het interview met de vader van Ariëlle, gehouden op 16 maart 2006.
Ariëlle is in 2002 plotseling overleden toen ze bijna zevenenhalve maand oud was.

In juni 2003 wordt haar broer geboren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten