GASTBLOG van de moeder van Lucas


Het was inderdaad bar koud de afgelopen week. Vandaag gelukkig weer wat warmer. Ik vind het fijn om naar buiten te kunnen, vooral met Jasper. Als we heel de dag met slecht weer binnen zitten, zoals afgelopen zaterdag, voel ik me helemaal ellendig. Het verbaast me eigenlijk soms dat ik redelijk normaal functioneer en niet als een hoopje ellende op de bank lig (althans niet constant). Dat is ook iets wat ik op jouw blog las. Kennelijk hebben we een kracht in ons om toch door te gaan.

Mijn uren op het werk zijn weer wat uitgebreid tot drie halve dagen. Op mijn werk kan ik me soms helemaal niet voorstellen dat ze er niet meer zijn. Ik leef mijn leven zoals voorheen, alles is hetzelfde, dezelfde mensen lopen nog overal rond maar Leon en Lucas zijn er niet meer. Ik weet dat het zo is, maar het blijft nog steeds moeilijk voor te stellen. Ook als ik naar de foto’s van het afgelopen jaar kijk... Gewoon niet te bevatten dat ze er niet meer zijn.

Het mooie weer heeft wel als nadeel dat de kinderen meer gaan buitenspelen. Dat vind ik moeilijk. Ik ben er nu wel een beetje aan gewend om de buurtkinderen waar Lucas mee speelde te zien, maar als ik ze samen op straat zie spelen is dat toch extra moeilijk.


Lucas is in augustus 2012 overleden tijdens een auto-ongeluk waarbij ook zijn vader Leon omkwam. Zijn broertje Jasper (3 jaar) en zijn moeder hebben het ongeluk overleefd.
Lucas is 6 jaar geworden.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten