DAGBOEK 27 oktober 2002

Een paar dagen geleden wilde Elio weer een keer robotten, dat is bewegen als een robot op het nummer Exterminate*. Peter heeft dat ooit bedacht. Hij deed allerlei houdingen voor, Elio en Justin deden hem na. Vaak dansten ze na het eten. De volumeknop ging op tien en ze bewogen op een bepaalde, vaste manier door de kamer.

Elio had al vaker gevraagd om te robotten, maar ik kon het niet aan. Tot ik eergisteren dacht: vooruit dan maar. Ik heb niet meegedaan, dat deed ik nooit. Ik was het publiek. Maar zelfs die rol was nu te zwaar. Ik ben de wc gaan schoonmaken. Om iets om handen te hebben en tegelijkertijd bij hem in de buurt te zijn. Elio danste - net als vroeger - met de rolgordijnen naar beneden en het licht uit. Toen het afgelopen was zei hij: 'Nee, het is toch niet zo leuk zonder Justin. Volgende keer moeten jij en papa meedoen.'




*Exterminate was een grote hit van Snap! in 1992.


1 opmerking:

  1. Lieve Lizzy,

    Wat heb je het allemaal zo prachtig opgeschreven! Dat dansen lijkt inderdaad allemaal zo gewoon maar ik kan me ineens zo goed voorstellen wat het moet betekenen als je dit met Elio alleen gaat doen! Ik lees je blog vaak en ook je troost stukjes en gedichtjes!

    Liefs
    Heleen

    BeantwoordenVerwijderen