INTERVIEW met de moeder van Joep THEMA : schuldgevoel

Ik vind het heel erg dat Joep geen natuurlijke dood is gestorven. Wij hebben ingegrepen: zijn leven is door euthanasie beëindigd. Ik denk dat het natuurlijker is als je zelf je weg af kunt leggen. We hebben zo ver moeten gaan in het loslaten. Wij hebben het lijntje doorgeknipt. Daar heb ik moeite mee. Maar ik voel me niet schuldig over zijn dood. Hij is op een moeilijke manier geboren en op een moeilijke manier gegaan.


Fragment uit het interview met de moeder van Joep, gehouden op 10 maart 2006.
Joep kreeg hersenvliesontsteking toen hij 9 weken oud was en is de rest van zijn korte leven ziek geweest. In 2004, drie weken nadat de artsen hem hadden opgegeven, is hij na een zware doodstrijd overleden. Joep was toen bijna drie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten