INTERVIEW met de moeder van Floris THEMA : familie & vrienden

Er zijn verschillende vriendenkringen: kring een zijn de meest hechte vrienden, daarna heb je kring twee, kring drie enzovoort. In kring een zaten zo'n vijftien vrienden. Daar zijn er ongeveer drie van overgebleven. Een aantal is van kring veranderd, van kring een naar kring drie bijvoorbeeld. Iemand uit kring een heeft helemaal niets van zich laten horen. Daar kan ik totaal niet bij, die heb ik uit mijn vriendenkring verbannen. Ik denk niet dat dit contact ooit herstelt.

Ik vind het fijn als mensen vragen over Floris stellen zoals: 'Waar speelde hij graag mee?' Daarmee houd je hem levend. Wat ik ook heel fijn vind is als mensen uit zichzelf naar het graf gaan, vooral als ze dan iets achterlaten.

Als mensen vragen: 'Hoe gaat het me je?' denk ik altijd dat het gekoppeld is aan Floris. Dat vind ik beladen. Tegenwoordig antwoord ik: 'Bedoel je met mij en Floris, met de kinderen of met de rest?'


Fragment uit het interview met de moeder van Floris, gehouden op 21 januari 2006.
Floris is in 2003 plotseling overleden, hij was toen ruim twee jaar oud. Hij heeft een tweelingzusje Magalie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten