ACTUEEL : Troostgoed 'Wat doen we met de spullen?'


’Wat doen we met de spullen?’ Na het overlijden van een dierbare komt iedereen voor die vraag te staan. Oma’s zelf geborduurde schilderijtjes… Vaders favoriete overhemd en stropdas… Het knuffeltje van je dochter… Veel van deze spullen hebben een bijzondere emotionele waarde. Ze brengen mooie en fijne herinneringen met zich mee. Maar wat doe je ermee? Door die spullen een mooie nieuwe vorm te geven, kunnen ze hen die er niet meer zijn een beetje dichterbij brengen.

Machteld de Jong van Troostgoed maakt er iets heel moois van!

"Ik denk graag met u mee over een nieuwe bestemming van kleding. Na de uitvaart maakte ik voor de zus van mijn vriend een tas van zijn oude spijkerbroek, zijn T-shirt en zijn oude slaapkamergordijn. Ik borduurde er ook een klein duifje op, omdat de duif rond zijn overlijden een symbolische betekenis voor ons kreeg. Voor zijn vader maakte ik een schort met daarop één van zijn uitspraken. En voor zijn twee zoontjes maakte ik schooltasjes van de spijkerbroek, zodat ook zij hun papa nog een beetje bij zich dragen. Zo ziet u, de mogelijkheden zijn eindeloos."






Geen opmerkingen:

Een reactie posten