TROOSTBOEK Verdriet - Michael Rosen & Quentin Blake



Dit ben ik. Ik heb verdriet.
Als je deze tekening ziet, denk je misschien dat ik vrolijk ben.
Maar dat is niet zo.
Ik heb verdriet en ik doe alsof ik vrolijk ben.
Omdat ik denk dat mensen mij niet aardig vinden als ik laat
zien dat ik verdriet heb.



                                                          
Soms is verdriet heel groot.
Het is overal in me en om me heen.





Dan zie ik er zo uit.
Ik kan daar niets aan doen.
                                                                                   


Het verdrietigst ben ik als ik aan mijn zoon Eddie denk.
Hij is doodgegaan.
Ik hield ontzettend veel van hem en toch ging hij dood.






Eerste drie bladzijden uit het boek Verdriet
Uitgeverij Hillen BV, 2005, ISBN 90 76766  932 NUR 273

Geen opmerkingen:

Een reactie posten