INTERVIEW met de moeder van Floris THEMA : schuldgevoel

Ik voel me schuldig over de dood van Floris omdat ik er niet op tijd bij ben geweest, omdat ik die avond niet eerder ben gaan kijken. Schuldgevoel is iets waar ik echt heel weinig over na moet denken. Het is het onderdeel dat ik het allermoeilijkst vind van zijn overlijden. Ik stop het weg en spreek het vooral nooit uit. Als ik weer eens denk: het is mijn schuld, het is mijn schuld, dan denk ik aan de woorden van die man uit Londen: 'It was written in the stars.' Dat helpt.


Fragment uit het interview met de moeder van Floris, gehouden op 6 februari 2006.
Floris is op een dag in augustus 2003 een beetje lodderig. Als de vader van Floris 's avonds - voordat hij naar bed gaat - nog even bij de kinderen gaat kijken, treft hij Floris levenloos aan. Anderhalf uur reanimeren mag niet baten. Floris is ruim twee jaar oud geworden. Hij heeft een tweelingzusje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten