TROOSTBOEK Hélena - Edwin de Vries

Joey kwam naast me staan.
'Pap, van wie hou je het meest: van mij of van mama?'
'Van jou. Wat ik voor jou voel kan ik nooit voor mama voelen.'
'En van wie hou je meer, van mij of van Paulo?'
'Van jou natuurlijk,' zei ik.
'Je mag het rustig zeggen, hoor, als je meer van Paulo houdt.'
'Maar ik hou meer van jou.'
'Waarom dan?'
'Omdat ik jou al zo veel langer ken. Paulo kende ik maar twintig maanden. Als hij nog geleefd zou hebben, zou ik evenveel van hem houden als van jou. Maar nu hij dood is, hou ik van hem met verdriet. Van jou hou ik met vreugde.'




(bladzijde 252)
De Bezige Bij, 2005, ISBN 90 234 1796 8 NUR 301


1 opmerking:

  1. Heftig maar mooi gezegd: " Maar nu hij dood is, hou ik van hem met verdriet. Van jou hou ik met vreugde. "
    Weet niet of ik dat ooit over mijn lippen kan krijgen. Pink een traan weg...

    BeantwoordenVerwijderen