INTERVIEW met de moeder van Luuk THEMA : gezin

Ik vind het verschrikkelijk dat onze dochter haar broertje moet missen. Ik heb zelf zo veel steun aan mijn zussen en broer. Het idee dat ze dát moet missen in het leven vind ik dramatisch. Dat is mijn grote ding. En mijn motivatie om een derde kind te willen. Ik heb wel een motief nodig, een drive. Vooral omdat het via IVF gaat. Ik wil het geprobeerd hebben. Voor haar.


Fragment uit het interview met de moeder van Luuk, gehouden op 16 februari 2006.
Luuk is in 2004 verongelukt tijdens een speelochtendje bij een vriendinnetje. De kinderen zagen kans op een onveilig balkon op de derde verdieping te komen. Luuk is naar beneden gevallen en de volgende ochtend in het ziekenhuis overleden. Hij was toen ruim vijfenhalf jaar oud. Zijn zus was op dat moment acht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten