TROOSTMUZIEK: Vanaf vandaag - Elisah, dochter van Liesbeth List


Vandaag begraaf ik jou in mij
Niet in de aarde, niet in die kist
niet bij die bomen in de ochtendmist
daar ben jij niet
Jij bent veilig in mij

Vandaag begraaf ik jou in mij
Niet bij die steen daar, die lange rij
al die oude namen, daar hoor jij niet bij
Nee vandaag, begraaf ik jou in mij

Dan kan ik met je praten en antwoord geven
Dan blijf je leven in mijn leven
Toe neem mijn ogen en kijk met mij
Neem mijn voeten en loop met mij
We gaan naar huis toe,
wij allebei
Vanaf vandaag, leef jij in mij

Vandaag begraaf ik jou in mij
'k zal je niet zoeken, waar je nu bent
Blijf maar bij ons hier, waar iedereen je kent
Jouw plaats aan tafel houd ik voor je vrij

We zullen lachen en weer plannen maken
'k zal met je slapen en met jou ontwaken
Neem m'n mond en lach met mij
Neem m'n handen en voel met mij
Wat je nog doen wou, doe ik erbij
Vanaf vandaag leef jij in mij

Haal weg dat kruis
en al die witte bloemen
Verscheur de krant
waarin ze jouw naam noemen
Neem mijn ogen en kijk met mij
Neem mijn hart en leef met mij
Want jouw dood is nu voorbij
Vanaf vandaag, leef jij in mij

'k zal twee levens leven
met jou in mij.


10 april 2020
Muzikaal eerbetoon aan Liesbeth List. Vlak na het overlijden van Liesbeth zong Elisah het lied Vanaf Vandaag.
Elisah Baijens: “Mijn moeder is uitgebreid herdacht op televisie, in kranten, op de radio. Haar vele fans hebben ook via social media liefdevolle berichten over haar geschreven. We hebben, gezien de huidige omstandigheden, afscheid van haar moeten nemen zonder een uitvaart die haar zo was gegund, die bij haar zou hebben gepast, bij wie ze was, de Liesbeth List die zovelen heeft geraakt als chansonnière. Met allen voor wie zij iets heeft betekend, wil ik het lied Vanaf vandaag delen.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten