TROOSTMUZIEK Maaike Ouboter, het verhaal achter 'Dat ik je mis'



"Als er over dit liedje gepraat wordt dan is het, in een heel korte versie, dat liedje dat over haar overleden ouders gaat, punt."

Maaike heeft het in één keer opgeschreven, in 2011. Naar aanleiding van een opdracht voor een cursus singer-songwriter.

"Ik denk dat dit iets is dat zo erg uit m'n binnenste kwam, dat het meer iets met verwerking te maken had, ondanks dat ik dat altijd heel hard heb ontkend in interviews. Misschien is het ook te persoonlijk, te eng."

Ik wil je 
bespeel je
Ik roer en beveel je
Om bij me te blijven
in donkere nachten
Om niet meer te smachten
naar jou (in gedachten)

"99 procent van al deze dingen speelt zich af in je hoofd,
en daar word je gek van, daar komt dat intense verdriet vandaan.

Het lied gaat niet over mijn ouders, het gaat over mij en het missen van mijn ouders.

Het gaat vooral over dat verlangen naar iemand die er niet meer is.

Verdriet is zo iets persoonlijks, het intense van dat gevoel gaat voorbij het verdriet om mijn ouders.

Ik ken het alleen zo goed ómdat ze er niet meer zijn."

Gedeelte van wat Maaike Ouboter vertelt in deze opname van Dat ik je mis, het verhaal achter het nummer Top 2000 a gogo, 28 december 2018. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten