TROOSTMUZIEK Springa - Ane Brun



Springa

Rennen
durf te rennen
door de dood
naar het leven

Rennen
durf te rennen
door het donker
naar het licht

Leef je leven
geniet ervan
en de zomer komt
speciaal voor jou

Leef je leven
doe een stap vooruit
of achteruit
als je wilt
toe maar
leef je leven
midden in het leven
en ontmoet de storm
met een schreeuw

Leven
durf te leven
door de dood heen
naar het leven

Rennen
durf te rennen
door het donker 
naar het licht

Rennen
durf te rennen
door de dood heen
naar het leven

Geschreven en gezongen door Ane Brun (in het Zweeds) voor de film Becoming Astrid.

Becoming Astrid

Een paar weken geleden zag ik deze prachtige film. Ik heb tranen met tuiten gehuild, ik kon niet meer stoppen. Daar zat ik, alleen op de bank, terwijl het snot uit m'n neus droop en m'n ogen brandden. Het gemis om Justin gierde door m'n lichaam. Maar het was niet alleen Justin. Het was
een ontlading van al het verdriet dat leven nou eenmaal met zich meebrengt. Dat moest er kennelijk uit. En het ging er ook uit. Ik voelde me daarna zo'n stuk lichter, helderder, opener. 

'Tranen smelten het verdriet', las ik ooit. Het is waar.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten